2015

Raport roczny

Grupy Kapitałowej LUG S.A.

Działalność

LUG w 2015

 

Nowa fabryka Grupy Kapitałowej LUG S.A.

Na przełomie roku 2015 i 2016 nastąpiło zakończenie procesu inwestycyjnego i uruchomienie drugiej fabryki Grupy Kapitałowej LUG S.A. w całości poświęconej produkcji rozwiązań oświetleniowych w technologii LED.

W nowo powstałym ośrodku, położonym w Lubuskim Parku Przemysłowo-Technologicznym zlokalizowano centrum badawczo-rozwojowe firmy oraz kompleks hal do produkcji nowoczesnej elektroniki. Dzięki skupieniu tych dwóch komórek w jednym miejscu, rozwiązania wypracowane przez dział badań i rozwoju będą mogły być szybko i skutecznie implementowane do produktów marek LUG i FLASH DQ.

Docelowo w nowym ośrodku badawczo-produkcyjnym firmy zatrudnionych będzie około 100 osób. Wartość całej inwestycji, zrealizowanej w formule „zaprojektuj i wybuduj”, wyniosła 7,2 mln zł. Ewentualne dalsze nakłady na rozbudowę parku maszynowego w nowej fabryce w 2016 roku szacowane są na ok. 4 mln zł, lecz ich realizacja jest warunkowa w sytuacji sprzyjającej sytuacji gospodarczej oraz satysfakcjonujących wyników finansowych.

Targi i konferencje.pdf dodaj do schowka

Targi Osprzętu Oświetleniowego ŚWIATŁO 2015(25-27.03.2015)

Największe branżowe targi oświetleniowe w Europie Środkowowschodniej oraz jedyne wydarzenie branżowe w Polsce łączące prezentację najnowszych produktów z koncepcją szkoleniową

Konferencja Idealny Dom i Wnętrze w Łodzi(30.09.2015)

Jedna z cyklu konferencji dla architektów i projektantów, specjalizujących się w aranżacji wnętrz

Kongres LED Polska 2015(7-8.10.2015)

Pierwszy w historii kongres LED w Warszawie, łączący formułę merytorycznych wykładów ze stoiskami informacyjnymi producentów oświetlenia

Wydarzenia.pdf dodaj do schowka

Wizyta Wicepremiera Janusza Piechocińskiego

W dniu 11 marca 2015 roku Minister Gospodarki i Wiceprezes Rady Ministrów Janusz Piechociński odwiedził siedzibę Grupy Kapitałowej LUG S.A., ocenianej jako najdynamiczniej rozwijająca się firma regionu.Więcej

Janusz Piechociński podkreślał duże znaczenie polskiego przemysłu oświetleniowego i wyraził nadzieję, że uda się utworzyć systemowe rozwiązania dla polskiego sektora oświetlenia LED. Wskazał Grupę Kapitałową LUG S.A. jako przykład spółki z jedynie polskim kapitałem, która dzięki dobremu zarządzaniu zdobywa kolejne rynki i odnosi sukcesy.

Uruchomienie nowego kanału komunikacji z architektami

W wyniku ścisłej współpracy z firmą Evermotion, światowego lidera wśród portali oferujących narzędzia dla architektów, projektantów i grafików, LUG opublikował zbiór modeli 3D, bloków 2D, wizualizacji opraw oświetleniowych w wybranych przestrzeniach architektonicznych, kart katalogowych oraz plików zawierających rozsył światła wybranych produktów firmy LUG.Więcej

Publikacja zestawu jest częścią kompleksowego programu wsparcia architektów, którego celem jest dalszy rozwój współpracy firmy LUG z profesjonalistami ze świata architektury i designu na całym świecie.

Oświetlenie metra w Sao Paulo

W dniu 11.11.2015 r. spółka zależna LUG do Brazil Ltda. należąca do Grupy Kapitałowej LUG S.A. (podmiot w 65% zależny od Emitenta) podpisała umowę na dostawę oświetlenia do trzech modernizowanych linii metra w Sao Paulo, w Brazylii o czym Emitent poinformował raportem bieżącym 25/2015.Więcej

Informacje o drugiej stronie umowy oraz o wartości kontraktu zostały objęte klauzulą poufności. Na mocy zawartej umowy LUG do Brazil Ltda. w okresie do 30 listopada 2016 roku dostarczy specjalistyczne rozwiązania oświetleniowe do zastosowania w tunelach pierwszej, drugiej i trzeciej linii metra w Sao Paulo. Pierwsza dostawa została zrealizowana na koniec listopada 2015 roku.

W 2015 roku LUG zaprezentował 3 nowe katalogi produktowe:

Katalog marki LUG - technologia LED wymusza na rynku zwiększone tempo pracy, co w połączeniu z rozwojem LUG dało efekt stworzenia i wydania dwóch katalogów w okresie 6 miesięcy. Charakter katalogów bezpośrednio nawiązuje do grupy docelowej, do której kierowane są produkty. W katalogu LUG prezentujemy nie tylko dane techniczne w przejrzystej formie, ale również to, jak powstawały nasze produkty od szkicu do gotowego wyrobu – czyli sztukę tworzenia.Więcej

katalog marki LUGBOX – to katalog stworzony z myślą o jego praktycznym zastosowaniu przez elektroinstalatorów i hurtownie. Zoptymalizowaliśmy formę i zadbaliśmy o takie praktyczne elementy, jak wizualizacja prostoty montażu.

Katalog Flash&DQ – prezentuje design w formie i zawartości. Katalog został stworzony, aby w pełni oddawać charakter marki oraz grupę docelową, dla której został stworzony. To połączenie designu i doskonałych parametrów technicznych.

Otoczenie biznesowe

Międzynarodowe prognozy

Miedzynarodowe prognozy.pdf dodaj do schowka

Globalny rynek oświetleniowy

Segmenty

2016

  1 mld EUR

backlightning

 1 mld EUR

18 mld EUR

automotive lighting

18 mld EUR

72 mld EUR

general lighting

83 mld EUR

2020

Prognozowana wartość globalnego rynku oświetleniowego w 2020 roku

100 mld EUR

Rynek LED

Oświetlenie LED jest najbardziej energooszczędną, wszechstronną i najszybciej rozwijającą się technologią w przemyśle oświetleniowym.

25,7 mld USD w 2015 roku

  • Europa
  • Chiny
  • Ameryka Północna
  • Region Azji i Pacyfiku
  • Japonia
  • Ameryka Łacińska
  • Środkowy Wschód i Afryka

Globalny rynek oświetleniowy (źródło: LED Global LED lighting market to reach US $25.7 billion in 2015” LEDinside, 4.12.2014r.)

Czynniki rozwoju branży

Czynniki rozwoju.pdf dodaj do schowka

19%

całkowite zużycie energii energii elektrycznej na cele oświetleniowe na świecie

Cel strategii "Europa 2020" 20% wyższa efektywność energetyczna do 2020 r.

Wzrost populacji

Rozwój nowych technologii

Wzrost urbanizacji

Wzrost wartości rynku LED

Starzenie instalacji oświetleniowych

Zmiany klimatyczne

LUG na rynku

LUG na rynku.pdf dodaj do schowka

W 2015 roku firma sprzedawała swoje produkty do 67państw

  • Algieria
  • Arabia Saudyjska
  • Austria
  • Belgia
  • Brazylia
  • Niemcy
  • Dania
  • Egipt
  • Estonia
  • Etiopia
  • Finlandia
  • Francja
  • Grecja
  • Hiszpania
  • Holandia
  • Irak
  • Iran
  • Irlandia
  • Islandia
  • Izrael
  • Jordania
  • Katar
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie
  • Kazachstan
  • Kolumbia
  • Kuwejt
  • Liban
  • Lichtenstein
  • Litwa
  • Luxemburg
  • Łotwa
  • Macedonia
  • Malezja
  • Malta
  • Maroko
  • Mauritius
  • Niemcy
  • Norwegia
  • Nowa Zelandia
  • Oman
  • Palestyna
  • Polska
  • Portugalia
  • RPA
  • Rosja
  • Rumunia
  • Bułgaria
  • Chorwacja
  • Słowacja
  • Słowenia
  • Cypr
  • Czechy
  • Szwajcaria
  • Szwecja
  • Tunezja
  • Turcja
  • Uganda
  • Bahrajn
  • Ukraina
  • USA
  • Węgry
  • Wielka Brytania
  • Bośnia i Hercegowina
  • Włochy
  • Wyspy Curacao
  • Korea Południowa

Przedstawicielstwa: Berlin, Londyn, Paryż, Dubaj, Sao Paulo

Strategia rozwoju

Strategia rozwoju.pdfdodaj do schowka

Emitenta w 2013 roku oraz w latach kolejnych przedstawione zostały w Strategii Grupy Kapitałowej LUG S.A., opublikowanej raportem bieżącym EBI 15/2013 w dniu 09.04.2013r.

Nadrzędnym celem strategicznym Grupy Kapitałowej LUG S.A. na lata 2013-2016 jest: rozwój w zgodzie z ideą efektywności energetycznej i ograniczania emisji CO2.

Cel ten jest realizowany w oparciu o 5 podstawowych obszarów, które stanowią fundamenty strategii.

  • Model handlowy

  • R&D

  • Rynki i segmenty

  • Produkt

  • Technologia

Walory estetyczne oświetlenia półprzewodnikowego (LED i OLED) oraz niemal nieograniczona swoboda projektowa sprzyjają wyodrębnianiu się nowych modeli biznesowo-handlowych. Modelem, który jest rozwijany przez Grupę Kapitałową LUG S.A. są centra konsultacyjno-handlowe funkcjonujące na najbardziej perspektywicznych rynkach działania Emitenta, w szczególności: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Bliski Wschód, Brazylia, Rosja i Polska. Kompetencje wykształcone w centrach konsultacyjno-handlowych będą wspierały trend odchodzenia od prostej sprzedaży opraw na rzecz świadczenia kompleksowych usług konsultacyjno – sprzedażowych.

Kluczową rolę w realizacji niniejszej strategii odgrywać będą zbudowane na silnych podstawach wiedzy oświetleniowej, elektrotechnicznej i wzorniczej Dział Rozwoju, Laboratorium, Dział Elektroniki oraz Dział Flash DQ. To synergia młodości i doświadczenia oraz kompetencje zbudowane przez zespół pracowników, w połączeniu z nowoczesnymi narzędziami z zakresu fotooptyki czy techniki świetlnej stanowią przewagę konkurencyjną Emitenta.

Strategiczne rynki Grupy Kapitałowej LUG S.A. zostały pogrupowane w następujące obszary: Polska, Europa, Rosja i Brazylia. Impulsy rozwojowe branży oświetleniowej zidentyfikowane przez Zarząd LUG S.A. pozwoliły przyjąć następujące cele: wzrost skonsolidowanych przychodów z exportu na poziomie 100% oraz wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży realizowanej w kraju na poziomie 30% do 2016 roku. Ponadto dla brazylijskiej spółki zależnej wskazano 2 dodatkowe cele: rozbudowę struktury handlowej oraz osiągnięcie progu rentowności w latach 2014-2016.

Fundamentem rozwoju Grupy Kapitałowej LUG S.A. w obszarze produktowym będą oprawy i systemy oświetleniowe oparte na technologii LED. To właśnie dalszy rozwój produktów ledowych stanowić będzie priorytet wdrożeniowy Działu R&D. Ich udział w strukturze sprzedaży w 2016 roku powinien wynieść co najmniej 40%.

W obszarze „Technologia” wyznaczono dwa priorytety, które determinować będą rozwój firmy w latach 2013-2016. Pierwszy z nich dotyczył rozbudowy dotychczasowego zakładu i uruchomienia nowej linii produkcyjnej do montażu SMD. Inwestycja ta została zrealizowana w 2013 r., a jej całkowity koszt wyniósł 2,19 mln zł. Priorytet drugi stanowi budowa nowego zakładu produkcyjnego, przedsięwzięcie to wyceniane jest na 6 mln zł. Rozpoczęcie pierwszego etapu inwestycji, polegającego na budowie części produkcyjnej i magazynowej, miało miejsce w listopadzie 2014 roku. Etap ten zgodnie z planem zakończy się w połowie 2015 roku. W kolejnym etapie powstanie zaplecze administracyjne.

Produkty

Ofertę firmy stanowi pełna gama rozwiązań dedykowanych do oświetlenia wnętrz budynków i terenów zewnętrznych dla zastosowań komercyjnych, przemysłowych i architektonicznych. Asortyment obejmuje obecnie grupę ponad 600 różnorodnych rodzajów opraw oświetleniowych.

Portfolio firmy stanowią 3 marki produktowe.

Światło kształtuje warunki pracy i życia. Ma wpływ na emocje, nastroje, postrzeganie i wydajność. Może stymulować i inspirować, stąd właściwie dobrane oświetlenie jest kluczowym czynnikiem.

Marka LUG

Produkty marki LUG to rozwiązania oświetleniowe dla każdego typu obiektu. Powstają dzięki synergii innowacyjności, funkcjonalności, energooszczędności i designu. Dzięki rozwiniętej sekcji customizacji standardowe wersje wysokiej jakości produktów oświetleniowych mogą zostać dostosowane do unikalnych potrzeb klientów. Własne możliwości produkcji źródeł światła LED pozwalają na nietypowe rozwiązania w oparciu o tę energooszczędną technologię.

marka LUGLink otwiera się w nowym oknie

Marka FLASH DQ

FLASH DQ to marka ekskluzywnych opraw prezentujących unikalne, nowoczesne podejście do opraw oświetleniowych, wyrażane nie tylko wyjątkowym wzornictwem, ale również wykorzystaniem nietypowych tworzyw do realizacji śmiałych projektów. Technologia wykorzystana w oprawach LED oparta jest na najnowszych osiągnięciach Departamentu Badań i Rozwoju LUG, gdzie stale udoskonalane są produkowane przez LUG źródła światła LED.

marka Flash DQLink otwiera się w nowym oknie

Linia produktów LUGBOX

LUGBOX to linia opraw, w której połączono prostotę montażu, doskonałe parametry świetlne oraz bezkonkurencyjną cenę. LUGBOX to najlepszy zamiennik dla tradycyjnych systemów oświetleniowych w różnego rodzaju obiektach komercyjnych i przemysłowych

LUGBOXLink otwiera się w nowym oknie

Realizacje marki LUG

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny.pdf dodaj do schowka

Grupa Kapitałowa LUG S.A. przykłada dużą wagę do zapewnienia wszystkim akcjonariuszom swobodnego dostępu do informacji o Emitencie i poszanowania ich praw bez względu na wielkość posiadanego przez nich pakietu akcji.

By dać wyraz transparentności prowadzonych działań oraz zapewnić swym inwestorom i akcjonariuszom dostęp do rzetelnych informacji, które w obliczu obecnej sytuacji na rynkach finansowych są niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji inwestycyjnych, LUG S.A. przestrzega zasad ładu korporacyjnego zawartych Załączniku Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy z dnia 31 października 2008 r. „Dobre praktyki spółek notowanych na NewConnect” zmienionych Uchwałą Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. w sprawie zmiany dokumentu „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect”.

Spółka powinna prowadzić przejrzystą i efektywną politykę informacyjną, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych metod, jak i z użyciem nowoczesnych technologii, zapewniających szybkość, bezpieczeństwo oraz szeroki dostęp do informacji.

Czynniki ryzyka

Czynniki ryzyka.pdf dodaj do schowka

Spółki funkcjonujące w ramach Grupy Kapitałowej LUG S.A. aktywnie zarządzają ryzykiem operacyjnym i finansowym w celu optymalizacji wszelkich procesów biznesowych zachodzących wewnątrz grupy oraz maksymalizacji jej wartości rynkowej.

Każda ze półek jest obarczona tylko wybranymi rodzajami ryzyka, które składają się na kompleksowe zestawienie ryzyk Grupy Kapitałowej LUG S.A. pogrupowanych w dwie kategorie: czynniki ryzyka związane z otoczeniem oraz czynniki związane z działalnością.

Zarządzanie ryzykiem

Ryzyka związane z działalnością

Ryzyka związane z otoczeniem