Kontakt
Monika Bartoszak
Kierownik ds. Relacji Inwestorskich
gsm: +48 510 183 993
e-mail: Monika.Bartoszak@lug.com.pl
2015
Raport roczny
Grupy Kapitałowej LUG S.A.
Kierownik ds. Relacji Inwestorskich
gsm: +48 510 183 993
e-mail: Monika.Bartoszak@lug.com.pl
Globalny rynek oświetleniowy
Segmenty
2016
1 mld EUR
backlightning
1 mld EUR
18 mld EUR
automotive lighting
18 mld EUR
72 mld EUR
general lighting
83 mld EUR
2020
Prognozowana wartość globalnego rynku oświetleniowego w 2020 roku
100 mld EUR
Oświetlenie LED jest najbardziej energooszczędną, wszechstronną i najszybciej rozwijającą się technologią w przemyśle oświetleniowym.
25,7 mld USD w 2015 roku
Globalny rynek oświetleniowy (źródło: LED Global LED lighting market to reach US $25.7 billion in 2015” LEDinside, 4.12.2014r.)
19%
całkowite zużycie energii energii elektrycznej na cele oświetleniowe na świecie
Cel strategii "Europa 2020" 20% wyższa efektywność energetyczna do 2020 r.
Wzrost populacji
Rozwój nowych technologii
Wzrost urbanizacji
Wzrost wartości rynku LED
Starzenie instalacji oświetleniowych
Zmiany klimatyczne
W 2015 roku firma sprzedawała swoje produkty do 67państw
Przedstawicielstwa: Berlin, Londyn, Paryż, Dubaj, Sao Paulo
Emitenta w 2013 roku oraz w latach kolejnych przedstawione zostały w Strategii Grupy Kapitałowej LUG S.A., opublikowanej raportem bieżącym EBI 15/2013 w dniu 09.04.2013r.
Nadrzędnym celem strategicznym Grupy Kapitałowej LUG S.A. na lata 2013-2016 jest: rozwój w zgodzie z ideą efektywności energetycznej i ograniczania emisji CO2.
Cel ten jest realizowany w oparciu o 5 podstawowych obszarów, które stanowią fundamenty strategii.
Model handlowy
R&D
Rynki i segmenty
Produkt
Technologia
Walory estetyczne oświetlenia półprzewodnikowego (LED i OLED) oraz niemal nieograniczona swoboda projektowa sprzyjają wyodrębnianiu się nowych modeli biznesowo-handlowych. Modelem, który jest rozwijany przez Grupę Kapitałową LUG S.A. są centra konsultacyjno-handlowe funkcjonujące na najbardziej perspektywicznych rynkach działania Emitenta, w szczególności: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Bliski Wschód, Brazylia, Rosja i Polska. Kompetencje wykształcone w centrach konsultacyjno-handlowych będą wspierały trend odchodzenia od prostej sprzedaży opraw na rzecz świadczenia kompleksowych usług konsultacyjno – sprzedażowych.
Kluczową rolę w realizacji niniejszej strategii odgrywać będą zbudowane na silnych podstawach wiedzy oświetleniowej, elektrotechnicznej i wzorniczej Dział Rozwoju, Laboratorium, Dział Elektroniki oraz Dział Flash DQ. To synergia młodości i doświadczenia oraz kompetencje zbudowane przez zespół pracowników, w połączeniu z nowoczesnymi narzędziami z zakresu fotooptyki czy techniki świetlnej stanowią przewagę konkurencyjną Emitenta.
Strategiczne rynki Grupy Kapitałowej LUG S.A. zostały pogrupowane w następujące obszary: Polska, Europa, Rosja i Brazylia. Impulsy rozwojowe branży oświetleniowej zidentyfikowane przez Zarząd LUG S.A. pozwoliły przyjąć następujące cele: wzrost skonsolidowanych przychodów z exportu na poziomie 100% oraz wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży realizowanej w kraju na poziomie 30% do 2016 roku. Ponadto dla brazylijskiej spółki zależnej wskazano 2 dodatkowe cele: rozbudowę struktury handlowej oraz osiągnięcie progu rentowności w latach 2014-2016.
Fundamentem rozwoju Grupy Kapitałowej LUG S.A. w obszarze produktowym będą oprawy i systemy oświetleniowe oparte na technologii LED. To właśnie dalszy rozwój produktów ledowych stanowić będzie priorytet wdrożeniowy Działu R&D. Ich udział w strukturze sprzedaży w 2016 roku powinien wynieść co najmniej 40%.
W obszarze „Technologia” wyznaczono dwa priorytety, które determinować będą rozwój firmy w latach 2013-2016. Pierwszy z nich dotyczył rozbudowy dotychczasowego zakładu i uruchomienia nowej linii produkcyjnej do montażu SMD. Inwestycja ta została zrealizowana w 2013 r., a jej całkowity koszt wyniósł 2,19 mln zł. Priorytet drugi stanowi budowa nowego zakładu produkcyjnego, przedsięwzięcie to wyceniane jest na 6 mln zł. Rozpoczęcie pierwszego etapu inwestycji, polegającego na budowie części produkcyjnej i magazynowej, miało miejsce w listopadzie 2014 roku. Etap ten zgodnie z planem zakończy się w połowie 2015 roku. W kolejnym etapie powstanie zaplecze administracyjne.
Ofertę firmy stanowi pełna gama rozwiązań dedykowanych do oświetlenia wnętrz budynków i terenów zewnętrznych dla zastosowań komercyjnych, przemysłowych i architektonicznych. Asortyment obejmuje obecnie grupę ponad 600 różnorodnych rodzajów opraw oświetleniowych.
Portfolio firmy stanowią 3 marki produktowe.
Światło kształtuje warunki pracy i życia. Ma wpływ na emocje, nastroje, postrzeganie i wydajność. Może stymulować i inspirować, stąd właściwie dobrane oświetlenie jest kluczowym czynnikiem.“
Produkty marki LUG to rozwiązania oświetleniowe dla każdego typu obiektu. Powstają dzięki synergii innowacyjności, funkcjonalności, energooszczędności i designu. Dzięki rozwiniętej sekcji customizacji standardowe wersje wysokiej jakości produktów oświetleniowych mogą zostać dostosowane do unikalnych potrzeb klientów. Własne możliwości produkcji źródeł światła LED pozwalają na nietypowe rozwiązania w oparciu o tę energooszczędną technologię.
marka LUGLink otwiera się w nowym oknieFLASH DQ to marka ekskluzywnych opraw prezentujących unikalne, nowoczesne podejście do opraw oświetleniowych, wyrażane nie tylko wyjątkowym wzornictwem, ale również wykorzystaniem nietypowych tworzyw do realizacji śmiałych projektów. Technologia wykorzystana w oprawach LED oparta jest na najnowszych osiągnięciach Departamentu Badań i Rozwoju LUG, gdzie stale udoskonalane są produkowane przez LUG źródła światła LED.
marka Flash DQLink otwiera się w nowym oknieLUGBOX to linia opraw, w której połączono prostotę montażu, doskonałe parametry świetlne oraz bezkonkurencyjną cenę. LUGBOX to najlepszy zamiennik dla tradycyjnych systemów oświetleniowych w różnego rodzaju obiektach komercyjnych i przemysłowych
LUGBOXLink otwiera się w nowym oknieGrupa Kapitałowa LUG S.A. przykłada dużą wagę do zapewnienia wszystkim akcjonariuszom swobodnego dostępu do informacji o Emitencie i poszanowania ich praw bez względu na wielkość posiadanego przez nich pakietu akcji.
By dać wyraz transparentności prowadzonych działań oraz zapewnić swym inwestorom i akcjonariuszom dostęp do rzetelnych informacji, które w obliczu obecnej sytuacji na rynkach finansowych są niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji inwestycyjnych, LUG S.A. przestrzega zasad ładu korporacyjnego zawartych Załączniku Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy z dnia 31 października 2008 r. „Dobre praktyki spółek notowanych na NewConnect” zmienionych Uchwałą Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. w sprawie zmiany dokumentu „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect”.
Spółka powinna prowadzić przejrzystą i efektywną politykę informacyjną, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych metod, jak i z użyciem nowoczesnych technologii, zapewniających szybkość, bezpieczeństwo oraz szeroki dostęp do informacji.
Spółki funkcjonujące w ramach Grupy Kapitałowej LUG S.A. aktywnie zarządzają ryzykiem operacyjnym i finansowym w celu optymalizacji wszelkich procesów biznesowych zachodzących wewnątrz grupy oraz maksymalizacji jej wartości rynkowej.
Każda ze półek jest obarczona tylko wybranymi rodzajami ryzyka, które składają się na kompleksowe zestawienie ryzyk Grupy Kapitałowej LUG S.A. pogrupowanych w dwie kategorie: czynniki ryzyka związane z otoczeniem oraz czynniki związane z działalnością.
Zarządzanie ryzykiem
Ryzyka związane z działalnością
Ryzyka związane z otoczeniem